Patiëntadministratie
Patiëntadministratie
De patiëntadministratie helpt u met alle vragen rondom inschrijvingen en zorgnota. Voor andere vragen verwijzen we u door.
Inschrijving
Komt u voor de eerste keer naar het UMC Utrecht? Maak uw inschrijving via Mijn UMC Utrecht in orde vóórdat u naar uw eerste afspraak komt. U kunt uw persoonlijke gegevens controleren en ontbrekende gegevens thuis alvast zoveel mogelijk aanvullen. Dit bespaart u tijd als u in het ziekenhuis bent. Voor een soepele verloop van uw zorg is het belangrijk dat uw inschrijving compleet is.
Komt u er niet uit via Mijn UMC Utrecht? Kom dan 15 minuten voor uw afspraak naar de inschrijfbalie bij de hoofdingang. Collega's van team Centraal Inschrijven helpen u graag.
Wat hebben we van u nodig om u in te schrijven?
- uw contactgegevens
- uw ID bewijs (lees hier alles over identificatieplicht)
Wijzigen en aanvullen gegevens voor vervolgafspraak
Bent u al ingeschreven bij ons en uw (contact)gegevens zijn veranderd, dan is het belangrijk dat wij dit weten. Lees meer over wijzigen patiëntgegevens.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7:30 tot 16:30 uur.
Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur.
Locatie van de inschrijfbalie:
- In het UMC Utrecht bij de hoofdingang
- In het WKZ op de eerste verdieping voor de gang van de poli’s.
Zorgkosten
Hebt u binnenkort een afspraak in het UMC Utrecht? Dan hebt u mogelijk vragen over de betreffende kosten, de zorgnota of uw eigen risico. Voor vragen over vergoedingen, kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Lees meer over zorgkosten.
Bent u niet verzekerd, in het buitenland verzekerd of als u voorafgaand aan de behandeling vragen hebt over de kosten van de te verwachten behandeling. Bijvoorbeeld omdat u een budgetpolis hebt en mogelijk niet alle kosten vergoed krijgt? Neem dan eerst contact met ons op via ons contactformulier voordat u een eerste afspraak maakt.